နကၡတ္ေကာင္းတဲ့အခါ သူၿပဳံးတယ္။ နကၡတ္ညံ့တဲ့အခါ သူမဲ့တယ္။ နကၡတ္သာတဲ့အခါ သူ႔ေကာင္းေၾကာင္း သူေျပာတယ္။ နကၡတ္နာတဲ့အခါ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေျပာတယ္။ သူ႔ရဲ့ ၿပဳံးျခင္းမဲ့ျခင္း အလုိက်ျခင္း အလုိမက်ျခင္းဟာ နကၡတ္အေပၚမွာ မီခုိေနရတယ္။ သာျခင္း နာျခင္းေပၚ တည္စြဲေနရတယ္။ အေရးေပးျခင္း အေရးမေပးျခင္းေပၚ တည္မီေနရတယ္။ အဲဒါကို inclinable လုိ႔ ဆုိရမလား tendency လုိ႔ေခၚေလမလားဘဲ။
အၿပဳံးလြယ္ အမဲ့လြယ္ အငိုလြယ္ အရယ္လြယ္ အခ်စ္လြယ္ အမုန္းလြယ္။ အဲဒီလုိ မ်က္ႏွာပုိင္ရွင္ဟာ ထီးထီးရပ္တည္ေနတဲ့ ရုပ္တုထက္ အၾကည့္ရဆုိးေစတယ္။ သူ႔အမူအယာ သူ႔ဟန္ပန္ေတြက ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတယ္။ တံလ်ပ္ကုိ ေရထင္ေစတယ္။ အေတြးအျမင္တုိ႔ကုိ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေစတယ္။ ေလွနံဓါးထစ္သမားေတြအတြက္ တစ္ေဇာက္ကန္းျဖစ္ေစတတ္တယ္။ သတၱ၀ါအားလုံးရဲ့ မွတ္သားမႈသညာကုိ ရႈပ္ေထြးေ၀၀ါးေစတယ္။ သူလုိ လူမ်ိဳး ေလာကႀကီးမွာ ဘယ္နွစ္ေယာက္ ရွိေနၿပီလဲ။
ငါကေတာ့ သူ႔အေပၚေကာင္းလုိက္ရတာ၊ သူကေတာ့ ငါ့ကို နဲနဲေလးမွ မ်က္ႏွာသာ မေပးဘူး လုိ႔ေျပာေနတဲ့ ေလသံကေတာင္မွ တစ္ဘက္သားအေပၚ မေကာင္းျမင္ေနတဲ့အသံမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ေလာကမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကုိယ့္ကိုကိုယ္ လူေကာင္းလုိ႔ ထင္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ။ အဲဒီလုိ ကုိယ့္ကုိကိုယ္ လူေကာင္းလုိ႔ ထင္လုိက္ၿပီဆုိတာနဲ႔ က်န္တဲ့ သူေတြကို မေကာင္းျမင္ဖုိ႔ ရာခုိင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားသြားပါၿပီ။ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ အျဖဴလုိ႔ ယူဆလုိက္တာနဲ႔ က်န္တာေတြအားလုံးကုိ အမဲစာရင္းထဲ တြန္းပို႔တတ္ၾကတယ္မဟုတ္လား။
ဒါျဖင့္လူေကာင္းကုိ ဘယ္လုိမွတ္ေက်ာက္တင္မလဲ။ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာခုနစ္ပါးကေတာ့ ေလာကုတၱရာ နဲနဲဆန္ေနတဲ့အတြက္ အားလုံးနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ေမတၱသုတ္ထဲက စကားလုံးေလးေတြကို ခ်ျပမယ္။ ဥဇူတဲ့။ သုဟုဇူတဲ့။ သု၀ေစာတဲ့။ မုဒုတဲ့။ အနတိမာနိတဲ့။ ဒီစကားလုံးေတြကေတာ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသားပါ။ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ေျဖာင့္မွတ္မွန္ကန္ျခင္း၊ စိတ္ဓါတ္တည္ၾကည္ေျဖာင့္မွတ္ျခင္း၊ ဆုံးမစကားကို နာယူလြယ္ျခင္း၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ျခင္း၊ မလုိအပ္တဲ့ မာန္မာနေထာင္လႊားမႈမရွိျခင္း လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ ကတညဳတ ကတေ၀ဒိဆုိတဲ့ စကားလုံးရွိေသးတယ္။ ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္းႏွင့္ေက်းဇူးျပန္ဆပ္ျခင္းတဲ့။
အဲဒီစကားလုံးေလးေတြနဲ႔ ကိုယ့္အမူအယာ ကုိယ့္စိတ္ဓါတ္ ကုိယ့္အျပဳအမူေတြကုိ တုိက္ဆုိင္ၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ ငါဟာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္လား လူယုတ္မာတစ္ေယာက္လားဆုိတာကုိ နဲနဲေလာက္ေတာ့ ရိပ္မိပါလိမ့္မယ္။ ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔ စိမ္းေနေသးတဲ့အတြက္ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ့ အဂၤါရပ္ကို ဘယ္လုိသတ္မွတ္မလဲဆုိတာ မသိေသးရင္ တစ္ျခားနည္းလမ္းရွိပါေသးတယ္။ အလြယ္ကူဆုံးေျပာရရင္ေတာ့ ကုိယ့္ရဲ့လုပ္ရပ္ ကုိယ့္ရဲ့အေျပာအဆုိဟာ သူတစ္ပါးကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစသလား၊ စိတ္ထိခုိက္မႈ ျဖစ္ေစသလား၊ စိတ္ဆင္းရဲေစသလားဆုိတာကုိ Common sense ေကာင္းေကာင္းထားၿပီး စီစစ္လုိက္ရင္ သိသာႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့အျပဳအမူက Positive ျဖစ္ေနရင္ လူေကာင္းလုိ႔သတ္မွတ္ၿပီး Negative ျပေနရင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ သေဘာေပါက္ၾကရုံဘဲေပါ့။
ဘယ္လုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ အရာအားလုံးကေတာ့ သူ႔သေဘာသူေဆာင္တာခ်ည္းပါဘဲ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေမြးၿပီး ေျပာဆုိ ျပဳမူေနမယ္ဆုိရင္ လွည္းကုိဆြဲတဲ့ႏြားေျခရာေနာက္ လွည္းဘီးလုိက္ပါသြားရသလုိ ဒုကၡအစုစု ကပ္လုိက္ေနတာခံရမွာပါဘဲ။ ေနာက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ျပဳမူေျပာဆုိတဲ့ သူေနာက္ကုိေတာ့ လူ႔ေနာက္ အရိပ္လုိက္သလုိ သုခခ်မ္းသာေပါင္းစုံ လာေရာက္စုစည္းေနမွာပါဘဲ။ သဘာ၀တရားကို ဘယ္သူမွ ေရွာင္လြဲလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။
၀က္သတ္သမားထီေပါက္တယ္၊ ႏြားသတ္သမား ခ်ဲေပါက္တယ္။ ဆိတ္သတ္သမား ဖဲႏုိင္တယ္။ ဘုရားဒကာ မြဲသြားတယ္။ ေက်ာင္းဒကာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတယ္။ ေရတြင္းဒကာ ဘုိင္ျပတ္ေနတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ၾကားဖူးေကာင္း ၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြက အရင္ကသေဘာကို အခုေဆာင္ေနရတာပါ။ အခုသေဘာကိုေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေဆာင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီဘ၀ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေနာက္ဘ၀ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ယုတ္စြအဆုံး ေနာက္ဆုံးဘ၀မွ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ သဘာ၀တရားက သဘာ၀တရားပါဘဲ။ သူ႔သေဘာ သူ ေဆာင္ကို ေဆာင္လာပါလိမ့္မယ္။
သူၿပဳံးခ်င္ၿပဳံးေနပါေစ။ သူမဲ့ခ်င္ မဲ့ေနပါေစ။ သူ သူ႔ေကာင္းေၾကာင္းေျပာခ်င္ေျပာေနပါေစ။ သူ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္း ေျပာခ်င္ေျပာေနပါေစ။ သူကတဲ့ ဇာတ္ထဲ ၀င္မကမိပါေစနဲ႔။ သူ႔သေဘာဘဲ သူေဆာင္ပါေစ။ သူ႔သေဘာကုိ သင္ ၀င္မေဆာင္ပါနဲ႔။ ကားလိပ္ခ်တဲ့အခါ သူေဆာင္းထားတဲ့ေခါင္းက မင္းသားေခါင္းလား ဘီလူးေခါင္းလား အရူးေခါင္းလားဆုိတာ အထူးေျပာစရာမလုိေအာင္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။
..
1 comment:
မွန္လိုက္တာ ဦးဇင္း။
အေဖလဲ ေျပာဖူးတယ္။ သင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္မဆိုးပါ လို႔ ဆိုေနၾကတာ မွားေနတယ္ တဲ့။ သင္ ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း ကၽြႏ္ုပ္ေကာင္းဖို႔ လိုတယ္ ဆိုတာ ... အခု ဦးဇင္းေရးထားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ ကိုယ့္သေဘာ ကိုယ္ေဆာင္ေနၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ ပုထုဇဥ္သဘာ၀ ... ကိုယ္ကေကာင္းလ်က္ သူမ်ားက ျပန္မေကာင္းရင္ အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ စိတ္ထိခိုက္ ၀မ္းနည္းမိပါတယ္။
ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မွာ ဘီလူးျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနေပမဲ့ ကားလိပ္မခ်မခ်င္းေတာ့ ပရိသတ္အမ်ားစုက မင္းသားလို႔ပဲ သိေနမွာကေတာ့ ဆိုးတယ္ ဘုရား။ တခါတေလေတာ့လဲ ဘီလူးမ်က္ႏွာကို ဖံုးထားတဲ့ မင္းသားေခါင္းေဆာင္း ဆြဲခၽြတ္တဲ့သူမ်ဳိး ေပၚေစခ်င္ပါတယ္။
Post a Comment