Friday 4 February 2011

"တုပ္..တုပ္..ဂ်ိန္း" ေတြ မ်ားေနၿပီလား

 အဂၤါေမာင္တုိ႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက ယုံၾကည္မႈလြယ္ကူၾကတဲ့အတြက္ ေဗထိဆုိရင္ ကၿပီးသားဘဲ။ ျဖစ္ေစသတည္းဆုိရင္ သာဓုေခၚၿပီးသားဘဲ။ ပတ္သံၾကားရင္ တရားနာၿပီးသားဘဲ။ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ဘာမွ စဥ္းစားမေနတတ္ၾကဘူး။ အဲဒီလုိ ယုံၾကည္မႈ လြယ္ကူတာကုိ Gullible လုိ႔ေခၚတယ္။ ယိမ္းလြယ္ တိမ္းလြယ္ ယုံၾကည္လြယ္လြန္းလုိ႔လဲ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။ ဘာသာေရး ႏိုင္ငံေရး စီးပြါးေရး လူမႈေရး အိမ္ေထာင္ေရး စတဲ့ အေရးေတြမွာ Gullible ျဖစ္လြန္းတဲ့ လူေတြ အလူးအလဲ ခံရေလ့ရွိတယ္။

ဗုဒၶရဲ့၀ါဒက ၀ိဘဇၨ၀ါဒပါ။ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာ ေ၀ဖန္ခံႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ "ငါ့၀ါဒေတြက ဧဟိပႆိက ဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံတယ္" ဆုိၿပီး လာေရာက္စမ္းသပ္ဖုိ႔ကုိလဲ ဗုဒၶက စိန္ေခၚထားပါတယ္။ အဲဒါေတြက လူေတြကုိ ဘယ္အရာမဆုိ ေလ့လာစမ္းသပ္စစ္ေဆးၿပီးမွ ယုံၾကည္လက္ခံဖုိ႔ သင္ျပေပးေနတာပါ။ ဘာသာေရးကုိမွ မဟုတ္ပါဘူး။ အေရးအားလုံးကို ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီးမွ လက္ခံဖုိ႔ ခပ္ေကာင္းေကာင္း သီအုိရီတစ္ခု ခ်မွတ္ေပးထားခဲ့တာပါ။

ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့ နည္းစနစ္ကို ဗုဒၶက ခ်ျပေပးခဲ့ေပမဲ့ အဂၤါေမာင္တုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးအေတာ္မ်ားမ်ားက ဘာကုိမွ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္မႈမရွိၾကဘူး။ လာေရာက္စမ္းသပ္မႈ မရွိၾကဘူး။ အားလုံး ေ၀ေလေလန႔ဲ ေရစုန္ ေလစုန္ကုိ သက္ေတာင့္သက္သာ စီးနင္းလုိက္ပါတတ္ၾကတယ္။ ဒီဘက္ အေနာက္ႏုိင္ငံကလူေတြနဲ႔ေတာ့ အေတာ္ေလးကြာျခားတယ္။ သူတုိ႔က အယူ၀ါဒတစ္ခုကုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ က်န္တဲ့သီအုိရီတစ္ခုခုကိုဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႔ရွိရင္ အရင္ဆုံး စမ္းသပ္ၾကည့္လုိက္ၾကတာပါဘဲ။ တရားစခန္းမွာလဲ သူတုိ႔ရွိတယ္။ ေယာဂစခန္းမွာလဲ သူတုိ႔ရွိတယ္။ ထုိက္က်ိ သင္တန္းမွာလဲ သူတုိ႔ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူတုိ႔သိသေလာက္နဲ႔ ေ၀ဖန္ၾကတယ္။ ေလကန္ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶက ၀ိဘဇၨဆုိတဲ့ စကားႏွင့္ ဧဟိပႆိကဆုိတဲ့ စကား အသြားအလာနဲ႔ ကုိက္ညီေနသလုိပါဘဲ။

ကေလးဘ၀တုန္းက ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ႏြားေပ်ာက္လုိက္ရွာရင္း ေတာနက္ထဲ ေရာက္သြားသတဲ့။ ရြာနဲ႔ ေ၀းသထက္ေ၀းၿပီး ေတာက နက္သထက္နက္ေပါ့။ အဲဒီေတာနက္ထဲ အေရာက္မွာ ထူးဆန္းစြာဘဲ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္၀တ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ဦးကို ေတြ႔ျမင္လုိက္ၾကသတဲ့။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးဟာ မ်က္လႊာကုိခ်ထားကာ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ရဲ့ေျခရင္းမွာ  တည္ၾကည္စြာ တရားထုိင္ေနသတဲ့။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လဲ ကံထူးလုိ႔ လာေတြ႔တာဘဲဆုိၿပီး ႏြားေပ်ာက္ကုိ ဆက္မရွာေတာ့ဘဲ အဲဒီသူေတာ္စင္ႀကီးနားခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ရွိခုိး အရုိအေသျပဳဖုိ႔ လုပ္ၾကသတဲ့။ 

အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူေတာ္စင္ႀကီးဟာ မ်က္လုံးပြင့္လာၿပီး လက္တစ္ဘက္ကုိ ေျမွာက္ကာ သူတုိ႔တည့္တည့္ကို လက္ညိဳးထုိးၿပီး ပါးစပ္ကလဲ "တုပ္" လုိ႔ အက်ယ္ႀကီးေအာ္ေျပာသတဲ့။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔လဲ ဒူးတုပ္ခုိင္းတာဘဲ ျဖစ္ရမယ္ဆုိၿပီး အဲဒီသူေတာ္စင္ႀကီးေရွ့မွာ ျပားျပား၀ပ္၀ပ္ ဒူးတုပ္ေနလုိက္ၾကသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီသူေတာ္စင္ႀကီးက ပထမ တုပ္ ဆုိတဲ့ အသံထက္ ပုိက်ယ္ေလာင္တဲ့ အသံနဲ႔ "တုပ္" ဆုိၿပီး ထပ္ေအာ္ျပန္သတဲ့။ သူတုိ႔လဲ သူေတာ္စင္ေရွ့နား ကပ္သြားၿပီး ဒူးကုိ ပုိၿပီးေသေသသပ္သပ္ တုပ္ကာ ထုိင္ေနလုိက္ၾကသတဲ့။ ဒါေပမဲ့လဲ သူေတာ္စင္ႀကီးက တုပ္ ၿမဲတုိင္းတုပ္ေနသတဲ့။ သူတုိ႔လဲ သူေတာ္စင္ႀကီးကုိ ေၾကာက္တာကတစ္ပုိင္း သူတုိ႔ဒူးတုပ္ထုိင္တာ နည္းစနစ္မက်လုိ႔ ထပ္ တုပ္ ခုိင္းတာလားဆုိတာက တစ္ပုိင္းနဲ႔ ေခၽြးေစးေတြျပန္ၿပီး သူေတာ္စင္ႀကီးေရွ့ အေနရ အထုိင္ရ ၾကပ္ေနၾကသတဲ့။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူေတာ္စင္ႀကီးက "တုပ္" ဆုိၿပီး အတြင္းအားအျပည့္နဲ႔ ဆက္ေအာ္ကာ... တုပ္... တုပ္.. ဂ်ိန္း... တုပ္.. တုပ္.. ဂ်ိန္း... လုိ႔ အဆက္မျပတ္ေအာ္ၿပီး ထုိင္ေနရာမွထကာ သူတုိ႔ေရွ့မွာဘဲ ေကြးေနေအာင္ ကျပအသုံးေတာ္ခံပါေတာ့သတဲ့။ အဲဒီေတာ့မွ  သူတုိ႔လဲ သူတုိ႔ အရုိအေသေပးေနတဲ့သူဟာ တကယ့္သူေတာ္စင္မဟုတ္ဘဲ သြက္သြက္ခါ ရူးသြပ္ေနတဲ့ အရူးႀကီး ျဖစ္မွန္းသိသြားၾကေတာ့သတဲ့။ အျဖစ္မွန္သိေတာ့မွ ငိုအားထက္ ရယ္အားသန္ကာ ဗိုက္ကုိ ႏွိပ္ႏွိပ္ရယ္ေမာၿပီး ရြာဘက္ကုိ ဦးတည္ျပန္လာခဲ့ၾကေတာ့သတဲ့။

အင္း... အဂၤါေမာင္တုိ႔ျမန္မာအေတာ္မ်ားမ်ားဟာလဲ ၿပဳံးလြယ္ မဲ့လြယ္ ငုိလြယ္ ရယ္လြယ္ ခ်စ္လြယ္ မုန္းလြယ္ ခင္လြယ္ ယုံလြယ္သူေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္မွာမ်ား တုပ္..တုပ္..ဂ်ိန္း.. တုပ္.. တုပ္.. ဂ်ိန္း နဲ႔ တုိးမိေလဦးမလဲဆုိတာ က်ိတ္ေတြးၿပီး စိတ္မေအးျဖစ္မိပါရဲ့။  ။

.

No comments: