ဒီေန႔ စာေတြ စသင္တယ္။
မနက္ပုိင္း ၁၀ နာရီမွ ၁၂ နာရီထိ အခ်ိန္ကေတာ့ reading and writing ကုိ သင္ေပးပါတယ္။ သင္ေပးတဲ့ ဆရာမ နာမည္ကေတာ့ Cher Di Boscio ျဖစ္ပါတယ္။ ကေနဒီယန္အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။ စာအသင္အျပ ေကာင္းပါတယ္။ ခပ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔သင္ေပးတယ္။ အဂၤါေမာင္တုိ႔ကုိလဲ အနားမေပးပါဘူး။ Comprehension ေတြ လုပ္ခုိင္းတယ္။ Essay ေရးခုိင္းတယ္။ နာရီ၀က္အတြင္း စာလုံးေရ အလုံးသုံးရာေလာက္ ေရးရမယ္တဲ့။ Academic writing လဲ ျဖစ္ရမယ္တဲ့။ ဘုရားေရ။ အဂၤါေမာင္တစ္ေယာက္ ေခၽြးအေတာ္ေလးထြက္သြားတယ္။ Brain-storm-idea ေတြ ထုတ္ရေတာ့တာေပါ့။
နာရီ၀က္အတြင္း ေရးၿပီးတဲ့အခါမွာ ဆရာမလက္ထဲကုိ အေျဖလႊာေလး ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ ထည့္ေပးရင္း "ဆရာမ၊ က်ေနာ့္အေျဖကေတာ့ အမႈိက္သက္သက္ပါဘဲ" လို႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ဆရာမက ျပန္ေျပာပါတယ္ "ဆရာမ ေက်ာင္းသားမွန္ရင္ အမႈိက္လုံး၀ မျဖစ္ပါဘူး" တဲ့။ အားေပးတဲ့သေဘာပါဘဲ။
ေန႔လည္ ၁၂ နာရီမွ ၁ နာရီထိ အားလပ္ခ်ိန္ေပးပါတယ္။ ေန႔လည္စာစားဖုိ႔အတြက္ပါ။ အဂၤလန္မွာက ဆရာေတာ္ေတြရဲ ႔ တြက္ခ်က္မႈအရ ေန႔လည္ တစ္နာရီခန္႔ေလာက္မွ မြန္းတည့္ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤါေမာင္တုိ႔အတြက္ အဆင္ေျပပါတယ္။
ေန႔လည္ တစ္နာရီမွာ အတန္းကုိ ျပန္စပါတယ္။ သင္ေပးတဲ့ဆရာမကေတာ့ Catherine Lewis ျဖစ္ပါတယ္။
သူတာ၀န္က်တာက Speaking ႏွင့္ Listening ပါ။ အတန္းစတင္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္စီကုိ မိတ္ဆက္ခုိင္းပါတယ္။ စာရြက္ေခါက္ ခပ္ႀကီးႀကီးတစ္ခုစီေပးၿပီး ေက်ာင္းသားေတြရဲ ႔ နာမည္ေတြကုိ ေရးခုိင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ေရွ ႔မွာ ကုိယ့္နာမည္ စာရြက္ေခါက္ကုိ ေထာင္ထားရပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ ႔နာမည္ကုိ အလြယ္တကူ ေခၚဆုိႏုိင္ေအာင္လုိ႔ပါ။ ေကာင္းတဲ့ စနစ္ကေလး တစ္ခုပါဘဲ။
သူဖတ္ျပတာကုိ နားေထာင္ရတယ္။ နားလည္မႈရွိမရွိ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ စစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အုပ္စုေလးေတြ ခြဲၿပီး အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးခုိင္းတယ္။ ကမၻာႀကီးပူေႏြးလာမႈ၊ အ၀လြန္မႈ၊ ဆင္းရဲႏုံခ်ာမႈ စတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးေတြကုိ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးဖလွယ္ခုိင္းပါတယ္။
ပထမ သုံးေယာက္စီ အုပ္စုဖြဲ႔ေတာ့ အဂၤါေမာင္က ထုိင္းသူ၊ ထုိင္၀မ္သူေတြႏွင့္ တစ္အုပ္စုထဲက်တယ္။
ဒုတိယ သုံးေယာက္စီ အုပ္စုဖြဲ႔တဲ့အခါမွာေတာ့ ဂ်ာမနီသူ၊ ဂ်ပန္သူေတြႏွင့္အတူ တစ္အုပ္စုထဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမ ႏွစ္ေယာက္တစ္အုပ္စု ဖြဲ႔တဲ့အခါမွာ အဂၤါေမာင္ႏွင့္ဂ်ာမနီသူ၊ ဒုတိယ ႏွစ္ေယာက္တစ္အုပ္စု ဖြဲ႔တဲ့အခါမွာ အဂၤါေမာင္ႏွင့္ထုိင္းသူ တစ္အုပ္စုထဲ က်ပါတယ္။ ထုိင္းသူေလးက အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေကာင္းေနတာ ေတြ႔ရတယ္။
ေပ်ာ္ရြင္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသလုိ စိတ္လႈပ္ရွားစရာလဲ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ တစ္ခုခု မွားသြားရင္ ဆရာမက တန္းၿပီးေထာက္ျပေတာ့တာပါဘဲ။ ဥပမာ၊ မိန္းခေလးေတြဟာ ေယာက်္ားေလးေတြထက္ အဂၤလိပ္စာ တတ္ေျမာက္တာ ပုိျမန္တယ္ဆုိတဲ့ အဆုိတင္သြင္းခ်က္ကုိ အဂၤါေမာင္က ရာႏႈန္းျပည့္ ေထာက္ခံလုိက္တယ္။
အဲဒါကုိ ဆရာမက ရာႏႈန္းျပည့္ကန္႔ကြက္လုိက္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာပ်က္ခ်င္စရာႀကီး။ ခပ္ရွက္ရွက္နဲ႔ဘဲ ေခါင္းငုံ႔ေနလုိက္ရတယ္။ ဆရာမက ေျပာျပတယ္။ အဲဒီလုိ ဆုံးျဖတ္တာဟာ stereotyping ဘဲတဲ့။ စာေမးပြဲမွာ အဲဒီလုိ ေျဖရင္ အမွတ္လုံး၀မေပးဘူး။ Academic လဲ မျဖစ္ဖူးတဲ့။ သင္ခန္းစာ ယူစရာပါဘဲ။
ဥပမာ
ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြ အဂၤလိပ္စာ ညံ့တယ္။ မြတ္စလင္ေတြ ရက္စက္တယ္။ အေမရိကန္ေတြ ၀တယ္။
အဲဒီလုိပုံစံေတြဆုိရင္ Stereotyping ေတြပါဘဲတဲ့။
အတန္းၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ဆရာမေပးခဲ့တဲ့ အိမ္စာေလးေတြ တစ္ေပြ႔တစ္ပုိက္နဲ႔ဘဲ ျပန္လာခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ မနက္ဖန္ မနက္ဖန္ေတြ မ်ားစြာမွာလဲ ဒီလုိဘဲ သြားလာလႈပ္ရွားေနရပါဦးမယ္။
...
No comments:
Post a Comment