Friday, 23 October 2009

ဒိ႒ိသုံးမ်ိဳး

နတၳိက၀ါဒဟူသည္
အက်ိဳးကုိ ပယ္ေသာ ၀ါဒျဖစ္၏။ ဤေလာက၌  အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳးဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေသာ္လည္း နတၳိက၀ါဒီက အေၾကာင္းကုိသာ လက္ခံ၏။ အက်ိဴးကုိ လက္မခံ။ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔တြင္ အေၾကာင္းသည္သာ ပဓာနျဖစ္၏။ အက်ိဳးသည္ ပဓာနမဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုကုိ လုပ္ကုိင္ရာတြင္ မိမိလုပ္ေနေသာ လုပ္ငန္းကုိ ၿပီးဆုံးေအာင္သာ ကုိယ္စြမ္းရွိသမွ် ဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် လုပ္ရန္ လုိအပ္၏။ တရားသည္ မတရားသည္ ဟူ၍မရွိ။ ငါက ေနာက္က်သည္၊ သူက အလ်င္ဦးသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ ေက်ာ္ၿပီး ငါကအခြင့္အေရးယူရန္မသင့္ဟူ၍ စဥ္းစားရန္မလို။ အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား၊ နက္ဖန္ခါဟူ၍မရွိဟု နတၳိက၀ါဒက သြန္သင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအလုပ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးတရားအေပၚ တစ္စုံတစ္ရာ ေတြးေတာ စဥ္းစားရန္မလုိဟူ၍ အက်ိဳးတရားကုိ နတၳိက၀ါဒက ပယ္၏။ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ပန္းတုိင္တြင္ လမ္းစဥ္သာ ပဓာနျဖစ္၏။ ဤ၀ါဒကုိ ေရွးေခတ္တြင္ အဇိတေကသကမၺလဆရာႀကီးက ယူ၏။

အႀကိယ၀ါဒဟူသည္
အေၾကာင္းကုိပယ္ေသာ ၀ါဒျဖစ္၏။ ဤေလာက၌ အက်ိဳးသာ ပဓာနျဖစ္၏။ မိမိလုိေသာ အက်ိဳးကုိ ရမည္ဆုိလွ်င္ လိမ္၍ပဲရရ၊ လုပ္၍ပဲရရ၊ ေနာက္ဆုံးအဖကုိ သတ္မွပဲရရ အားလုံးမွန္သည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ အက်ိဳးကုိ ရမွေတာ့ အေၾကာင္းမွန္၍ရျခင္းသာျဖစ္၏။ လမ္းစဥ္ႏွင့္ပန္းတုိင္တြင္ ပန္းတုိင္သာ ပဓာနျဖစ္၏။ ဤ၀ါဒကုိ ေရွးေခတ္တြင္ ပုရာဏကႆပဆရာႀကီးက ယူ၏။

အေဟတုက၀ါဒဟူသည္
အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးုလုံးကုိ ပယ္ေသာ ၀ါဒျဖစ္၏။ ဤေလာက၌ အေၾကာင္းလည္းပဓာနမဟုတ္၊ အက်ိဳးလည္းပဓာနမဟုတ္။ အားလုံးသူျဖစ္ခ်င္ေနသလုိ ျဖစ္ေနၾက၏။ အေၾကာင္းေကာင္းေသာ္လည္း အက်ိဳးေကာင္းခ်င္မွေကာင္း၏။ အေၾကာင္းမေကာင္းေသာ္လည္း အက်ိဳးေကာင္ခ်င္ရင္ ေကာင္း၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳးနိယာမတြင္ ဘာမွ်ပုံေသသတ္မွတ္၍မရ။ လမ္းစဥ္ႏွင့္ပန္းတုိင္တြင္ လမ္းစဥ္လည္း ပဓာနမက်။ ပန္းတုိင္လည္းပဓာနမက်။ ေကာင္းသည္ထင္လွ်င္ လုပ္သင့္သည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံတင္းမေနသင့္။ လုပ္သာလုပ္။ ဤသုိ႔ အေဟတုက၀ါဒက ဆုိသည္။ ဤ၀ါဒကုိ ေရွးေခတ္တြင္ မကၡလိေဂါသာလဆရာႀကီးက ယူ၏။

မွတ္ခ်က္။
ဦးေရြေအာင္၏ ဗုဒၶ (သုိ႔မဟုတ္) အႏႈိင္းမဲ့ စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၅ မွ တုိက္ရုိက္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

...

No comments: